środa, 22 czerwca 2011

Na przywitanie z Tatrami

Witajcie!

Na początek przedstawię opis krótkiej wycieczki, która nadaje się idealnie na przywitanie z Tatrami. Osobiście przeszedłem w czerwcu br. tą trasę i szczerze polecam. Niestety, w dniu mojego przyjazdu, pogoda nie dopisała - pochmurno i deszczowo, a więc i widoki były bardzo nieciekawe, ale... w takich sytuacjach wystarczy uruchomić wyobraźnię ;) Nie ulega jednak wątpliwości, że ta krótka wycieczka jest naprawdę piękna widokowo - przekonałem się o tym gdy wróciłem ponownie na Polanę, w drodze na Sarnią Skałę.

Wymarsz rozpocząłem z Doliny Małej Łąki. Ścieżką pod Reglami udałem się spacerkiem do Doliny Strążyskiej. Czas przejścia z  Dol. Małej Łąki to ok. 40, w zależności od tempa. Po kilkunastu minutach, wolnego marszu, docieramy na Polanę Strążyską - 4,5 km od wylotu Dol. Strążyskiej. Naszym oczom ukazuje się wtedy piękny, zapierający dech w piersiach widok na Giewont.
Jak już wcześniej wspomniałem, mnie niestety pogoda nie dopisała i sam Giewont tego dnia widziałem przez 2 minuty. Przez resztę czasu był zasłonięty przez chmury. Właśnie dlatego nie prezentuję zdjęć z tej wycieczki, bo po prostu ich nie posiadam.

Z Polany Strążyskiej możemy udać się do Wodospadu Siklawica - 15 min. lub na Giewont ok. 2h albo możemy wrócić do Dol. Małej Łąki. Możemy stąd również udać się do Dol. Białego lub na Sarnią Skałę - opis z wycieczki na Sarnią, niebawem. Wspomnę tylko, że dojście zajmuje ok. 50 minut.

Dolina Strążyska w sezonie lub tuż przed sezonem jest miejscem raczej obleganym przez turystów. Inaczej sprawa wygląda poza sezonem np. jesienią.
Nie muszę wspominać, że Tatry jesienią są równie piękne.

Tak jak wcześniej wspominałem, nie publikuję zdjęć, ale za to umieszczam filmik z Polany Strążyskiej, który znalazłem na YT.


Tak właśnie wyglądał mój pierwszy dzień w Tatrach. Zapraszam do częstych odwiedzin bloga - niebawem kolejne wpisy wraz ze zdjęciami. Poza tym jednym dniem, wszystkie pozostałe dni były bardzo pogodne, słoneczne, a więc idealnie nadające się do fotografowania naszych, pięknych Tatr.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz