czwartek, 23 czerwca 2011

Miejsca, które mają swój urok

Witajcie.

Dzisiejszy wpis będzie dotyczył opisu mojej wycieczki do miejsc, które mają swój urok. W miejscach tych można odnaleźć ciszę i spokój. Mowa o Stawie Smreczyńskim i Wąwozie Kraków.

Wycieczkę w te piękne miejsca rozpoczynamy z Doliny Kościeliskiej. Do samej Doliny można dotrzeć na kilka sposobów np. Ścieżką nad Reglami lub pod Reglami lub BUSem z Zakopanego.

Aby dotrzeć do Stawu, musimy przejść całą Dolinę Kościeliską, po drodze odbijając do Wąwozu Kraków - żółty szlak. Czarny szlak, który zaprowadzi nas w to do Stawu Smreczyńskiego, znajduje się przy Hali Ornak. Czas przejścia Doliny Kościeliskiej, średnim tempem, wynosi ok. 1:30, chyba, że po drodze odbijemy, tak jak ja, w inne, ciekawe miejsce.

Wąwóz Kraków robi wrażenie. Jest, to jedno z ciekawszych miejsc, które, gdy będziemy w Kościeliskiej, naprawdę warto odwiedzić. Wąwóz ma swój klimat, trochę mroczny. Zdjęcia z tego, niesamowitego miejsca pod koniec wpisu.

Wycieczkę tą zaplanowałem sobie na ostatni dzień pobytu w Tatrach. Staw Smreczyński jest miejscem, w którym możemy odnaleźć ciszę i spokój jednak musimy pamiętać o tym, że w sezonie lub tuż przed sezonem jest to miejsce, w którym spotkać można wielu turystów. Cała Dolina Kościeliska w sezonie jest oblegana przez turystów, dlatego, jeśli ktoś nie lubi tłoku, polecam wycieczkę w godzinach porannych. Ja miałem, to szczęście i nad Stawem nie spotkałem żadnego turysty, ale spotkałem ich już w drodze powrotnej.

Z Kościeliskiej wracałem na piechotę, Ścieżką nad Reglami, a następnie przez Przysłop Miętusi (również bardzo ładne miejsce) do Doliny Małej Łąki.

Cała wycieczka, z przerwą na śniadanie i kilkoma krótszymi na robienie zdjęć, zajęła ok. 5h.

Kilka zdjęć z opisanej wycieczki:





1 komentarz:

  1. Tez byłam w tych miejscach z rodzina w lipcu 2012. Rzeczywiście dużo ludzi. Przeszliśmy też Smoczą Jamę i inne jaskinie, oprócz Mylnej. Mieszkaliśmy w Kościelisku, więc mieliśmy czas na zwiedzenie Tatr Zachodnich. Ale i tak nie wszędzie dotarliśmy.

    OdpowiedzUsuń